Musik.



Det finns så mycket, och många att anpassa sig efter.

Så mycket omkring mig dagligen. Det är nästan så man glömmer bort vad man själv vill och kan.
Det är en farlig fälla vars konsekvenser inte är att leka med.


Ni vet hur skönt det kan vara att koppla bort allt, att helt och hållet gå in i sin egen värld ibland. Oavsett vilken metod man använder sig utav. Att bara fly från verkligheten, om det så bara är för några minuter.
Det som får mig att koppla bort allt är musik, det har det alltid varit. Musik som får igång mitt adrenalin, musik som går genom min kropp med ett lyckorus.
Det är som terapi. Det finns Musik för alla humör.
Ibland får jag lust att bara bada i min egen misär och tycka att allt är förjävligt och tråkigt. Att lyssna på musik som kan hålla mig på den nivån en stund är något av det bästa jag kan göra. Jag tömmer mig själv på dålig energi, det tar bara tre minuter och det håller i minst en vecka. Herregud så fantastiskt!

Musik som ger energi kan jag dock aldrig få nog av. Jag kan lyssna på samma låt om och om igen, utan att ruset försvagas alls. Igår satt jag på bussen hem till pappa och blev bara så himla taggad, det är ju helt otroligt.. Att så lite kan göra så mycket.

Jag saknar för övrigt tiden då man sparade sin veckopeng för att köpa singlar.



Jadu, detta inlägg kändes mer som en reminder för mig än ett inlägg för andra att läsa.
Men men. What to do.





Nu är det 6 dagar kvar tills det att jag får träffa min kärlek igen.
Vi har varit på olika håll i landet nu i mer än två veckor.
Det går inte en sekund utan att jag undrar vad hon gör precis just nu.
Och hela tiden önskar jag att hon var här, eller jag där.
Hon är min bättre halva.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0